Tuesday, August 24, 2010

SIBU BANJIR, MANA JANJI WONG HO LENG???

JOM UBAH SIBU!!! Masih ingatkah janji-janji Wong Ho Leng terhadap Sibu pada PRK P.212 Sibu. Salah satunya pasal banjir.

Kenapa tidak ‘ubah’ atau selesaikan masalah banjir di Sibu? Sebaliknya, ada masa untuk nak ubah nama Sibu.

Kerajaan BN sebelum ini berusaha untuk menyelesaikan banjir di Sibu, tetapi ditolak oleh penduduk Sibu. Dan, sekarang mintalah dengan Wong Ho Leng.

Bila Sibu banjir, mana dia Wong Ho Leng? Kenapa tidak memunculkan diri? dan kenapa hanya hantar ‘anak-anak buah’ DAP? TAKUT???

Nampaknya, selepas Wong Ho Leng menang, banjir yang melanda Sibu semakin besar dan teruk.

DAP harus menyelesaikan masalah ini dengan segera dan tidak menunding jari kepada BN.

JANJI harus ditepati, jika TIDAK rakyat akan marah….

9 komen:

  1. Rakyat Sibu telah membuat pilihan yg tepat. Tahniah...!!!.. hehehehe..

    ReplyDelete
  2. tahniah rakyat sibu, pilihan yang tepat, air yang melimpah ruah sebagai tanda pilihan anda tak salah

    ReplyDelete
  3. Yes shi wu sudah mendapat nikmat kerana memilih parti yang kononnya takde rasuah , bersih, telus, tulus, dan di doakan sejahtera oleh khatib pulau pinang. ini banjir keranA fitnah BN terhadap DAP. mana ada banjir mahh..itu gambar tipu punya. itu semua fitnah UMNO. itu gambar banjir tahun lepas masa BN perintah shi wu. ini semua fitnah..fitnah. shi wu tarak banjir mahhh. sibu manyak bagus, cantik, ini gambar tipu ..

    ReplyDelete
  4. Itu aku kira hujan rahmat. Tahniah.... Sibu. Orang UMNO jangan lah dok jadi hero nak pi tolong pula. Tolong anak beranak sendiri sudahlah.

    ReplyDelete
  5. Tak boleh saudara Tanpa Nama, kerajaan negeri kena tolong juga rakyat Shi Wu tu, mereka ni mangsa banjir ciptaan mereka sendiri. Kesianlah juga pada mereka....

    Tapi jangan tolong banyak, tolong sikit2 cukup la, selebihnya kita suruh puak2 PR selesaikan sendiri. Mereka kan ke pandai sangat....

    ReplyDelete
  6. Wong Ho Leng dah jadi Wong Ho Liaaaoooo.....Ini baru betul2 Ho Liaaooooo!

    ReplyDelete
  7. nya takut lemas...sbb ya lah nya x nmpk muka."jom ubah' jd banjir besar ada la...

    ReplyDelete
  8. Sapa molah Blog sampah tok?...kesian ku maca...nampak gilak tahap pemikiran penulis mcm budak tadika...

    YB wong baruk jak merang berapa bulan jd MP...tp BN dah berabad memerintah sibu, kenak sik nyelesai masalah banjir?...yg ada poket YB BN jak semakin tebal...

    ReplyDelete
    Replies
    1. oiii bangok,dah masuk setahun dah sejak komen ko membela wong hong leng kang kong ia tapi habukk pun tarak macam kang kong tepi parit ia juak lah perangai.orang xtanam tapi loba2 nak idup nyusah orang.janji2 lubang taik semua.. lagi2 tambak banjir ia kerajaan pusat juak yang molah.setahu akulah cgek pun xnampak apa yg dap polah untuk rakyat time tok..

      Delete

 

Copyright © POLITIK SEMASA SARAWAK Design by O Pregador | Blogger Theme by Blogger Template de luxo | Powered by Blogger