Wednesday, March 2, 2011

NIK AZIZ KATA RAKYAT KELANTAN SAKIT MENTAL???



Apakah benar PAS berjaya membangunkan rakyat serta Kelantan sepanjang lebih 20 tahun memerintah? Tak cukup dengan Kelantan, Nik Aziz cakap PAS juga berjaya membangunkan rakyat Kedah, Pulau Pinang dan Selangor. Hebat betul mu ni!

Jadi, jika begitu apakah fungsi DAP dan PKR di Kedah, Pulau Pinang dan Selangor? DAP dan PKR ini seumpama biskut ‘chipsmore’. Ada atau tidak DAP dan PKR, PAS telah berjaya melaksanakan tugasnya tanpa perlu bantuan mahupun pandangan mereka.

Angkuh lagi bongkak, Nik Aziz menjelaskan PAS mengamalkan pentadbiran Islam berteraskan prinsip ubudiah iaitu keyakinan kepada Tuhan, mas'uliah (penuh tanggungjawab mengikut kehendak agama) dan itqan (melakukan yang terbaik) yang selari dengan kehendak syariat. Betul ke apo yang Nik Aziz cakapkan ni?


Nik Aziz ni makin hari makin sakit mental dia ni. Asal aje pilihan raya, macam-macam fatwa yang dikeluarkan dari mulutnya. Kononnya apa yang dia cakapkan adalah betul-betul belako.

Kelantan berjaya dengan rekod bersih, tiada amalan rasuah, berintegriti, bebas daripada riba dan subur dengan hasil anugerah tuhan. Malah berkat pentadbiran Islam, semua lapisan kaum hidup dengan aman, damai dan sejahtera berpandukan agama. Ni saja angkat bakul.

Kalau dah gitu, cakap Nik Aziz, gapo mana halnya dengan tanah-tanah yang diambil syarikat yang dilantik Kerajaan Kelantan sehingga menyebabkan Orang Asli kehilangan tanah mereka?


Apabila PAS kalah kat DUN Galas, kat Kelantan tu, Kerajaan Kelantan pimpinan PAS dengan segala kuasa yang ada menidakkan hak masyarakat Orang Asli ke atas tanah mereka yang diusahakan berpuluh-puluh tahun. Malah, PAS membenarkan syaraikat merampas tanah Orang Asli untuk diterokai. Mana hak Orang Asli dalam isu tanah di Kelantan?

Keadaan ini telah menampakkan bahawa pemimpin PAS membelakangkan ajaran Islam dan mengaburi mata rakyat Kelantan dengan slogan PAS itu Islam, Islam itu PAS. 

9 komen:

  1. Salam,

    Selalunya,selepas ceramah dia akan cakap,'pergi Kelantan dan lihat sendiri.'

    Ini politik jika ianya telah dibungkus dengan 'dadah'(agama)dan disuapkan ke mulut rakyatnya,akan jadi mental leee.......jawabnya.

    Sila baca postings terbaru saya:

    http://sukusakat-hangtuah.blogspot.com/2011/03/rakyat-mesir-telah-faham-makna.html

    ReplyDelete
  2. bodoh la mamat umno ni.. konon ko ni baik la..ko tgk gambar apa ko post. ko ni syaitan ke dajjal?

    ReplyDelete
  3. ..seseungguhnya penulis blog ini dlaknat oleh Allah...amin

    ReplyDelete
  4. Benar apa yang dikata

    ReplyDelete
  5. sedarlah kamu, sebelum kamu tidak sedar selamanya

    ReplyDelete
  6. Bagi pengkomen2 kat tas tu, bagi mereka Nicky Najis Babi lagi mulia daripada Rasulullah S.A.W. sendiri. Tok Garu Nicky Najis Babi hina nabi kita sendiri macam 'mamat kampung' pun diorang tetap mempertahankan & spin bagi nampak ucapan Tok Garu Nicky Najis Babi tu betul belako. Laknatlah korang. Korang yang sebenarnya penghancur Islam & Melayu. DAPig disembah, sesama Melayu Islam disanggah....

    ReplyDelete
  7. Aku dah g ke kelantan. dekat kota bharu pun, air nya berkeladak berkarat, aku basuh baju putih trus jadi kuning warna. tuh kota baru tu, tempat len yang dekat hulu2 tu..tah ape kaler. Rekod bersih?, tiada amalan rasuah?, berintegriti?, bebas daripada riba? subur dengan hasil anugerah tuhan?. tengok tanah kena pajak dengan cina aku, xtaula kalo pakcik tak amek rasuah. tak mungkin la bagi tanah dekat cina tangan kosong. bertaubat la wahai pakcik, dunia hanya sementara, akhirat yang kekal selamanya (ayat2 diatas tiada kaitan dengan yang hidup atau telah meninggal dunia, sekiranya ada, itu hanyalah merupakan kebetulan semata2..wallahualam).

    ReplyDelete
  8. bodoh punya admin...ko hinakan ulama.celaka ko

    ReplyDelete

 

Copyright © POLITIK SEMASA SARAWAK Design by O Pregador | Blogger Theme by Blogger Template de luxo | Powered by Blogger