Sunday, December 25, 2011

ADAM ADLI DIBELA LFL (LAWYERS FOR LIBERTY) DARI PKR



Seperti yang diketahui, Adam Adli ‘mahasiswa’ UPSI yang telah menurunkan bendera Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak di hadapan ibu pejabat UMNO di PWTC minggu lepas telah mengesahkan telah menerima notis pendengaran tatatertib dari UPSI.

Notis tersebut telah dihantar terus kepada Adam Adli menerusi seseorang. notis pendengaran tatatertib dari UPSI telah mengarahkannya hadir ke perbicaraan tatatertib pada 9 Januari depan. Adam Adli dengan nada bongkak menyatakan dirinya akan hadir dan menegakkan hak asasi mahasiswa.

Dengan nada angkuh, Adam Adli menuturkatakan ayat-ayat bongkak seperti berikut:

“Saya tidak faham kenapa anda takut dengan kami? Kami bukan ahli politik tetapi mahasiswa. Kalau anda musuhi kami, maknanya apa yang mahasiswa lakukan adalah betul.

Adam Adli sekali lagi menegaskan dia tidak takut dan tunduk dengan desakan pelbagai pihak seperti yang dimaklumkan peguamnya, Fadiah Nadwa Fikri dari LFL (Lawyer for Liberty). Segala kos-kos bayaran semuanya akan ditanggung PKR dan Pakatan Pembangkang.

Dalam hal ini, UPSI diminta jangan berlembut dan bertindak ikut kewarasan yang dijangka dalam mendengar segala pendengaran tatatertib nanti. Gunakanlah sebaik-baiknya peranan UPSI sebagai sebuah pentdbir untuk menghukum mahasiswa yang degil dan rosak akhlak seperti yang dilakukan Adam Adli. 

2 komen:

  1. BUDAK INI SANGAT BIADAP DAN BONGKAK. DINEGARA BARAT SENDIRI YANG MEMPERJUANGKAN KEBEBASAN JARANG KITA JUMPA BUDAK YANG SEBONGKAK DAN TIDAK MEMPUNYAI TATASUSILA SEPERTI INI. DIA INI PASTINYA SEORANG BISEKSUAL SEPERTI ALJUBURI JUGA KERANA BIASANYA BISEKS MEMPUNYAI SIFAT DEMIKIAN KERANA TESTOSTERONE YANG BERLEBIHAN DARI KADAR NORMAL. ALJUBURI ADALAH CONTOH MANUSIA YANG SEDEMIKIAN, SBB ITU MATI HIDUP SEMULA DIA TIDAK AKAN MENGAKU KESALAHANNYA, MALAH BILA DI TUNJUKKAN VIDEO SEKS, DIA JADI LEMBU KENYANG, SELAMBA SAHAJA. TAPI DUNIA TELAH BERUBAH, MANUSIA SEPERTI INI AKAN MENJAdi paria DITANAH AIR SENDIRI. MELAYU TIDAK DAPAT MENBERIMA MANUSIA YANG BERPERANGAI DEMIKIAN. ADAM ADLI IS FINISHED AND DEAD IN THE WATER!!!!!

    ReplyDelete
  2. sombong n angkuhnya adam adli, semacam dia boleh nampak masa depannya bagaimana, belajar belum habis, umur baru 22tahun, sudah mahu mencabar undang2... inikah bakal guru?

    ReplyDelete

 

Copyright © POLITIK SEMASA SARAWAK Design by O Pregador | Blogger Theme by Blogger Template de luxo | Powered by Blogger