Sunday, March 18, 2012

DAP SARAWAK TUNJUK SAMSENG DI PEJABAT SPRM KUCHING


Berlagak seperti samseng, DAP Sarawak yang diketuai ADUN Padungan, Wong King Wei telah bersama Frusis Lebi, pekebun yang diberhentikan bantuan kebajikannya atas sebab bukan OKU dan menjadi penyokong tegar Pembangkang semasa PRN Sarawak, April lepas telah bertindak samseng dan kurang ajar terhadap pengawal keselamatan di Bangunan Sultan Iskandar, Jalan Simpang Tiga.

Difahamkan kumpulan DAP itu telah merempuh sehingga berlaku pergelutan dengan pengawal keselamatan. Rempuhan itu ekoran larangan pengawal keselamatan yang menghalang kumpulan itu memasuki pejabat SPRM dan Bangunan Sultan Iskandar atas alasan mereka memakai baju ‘roket’ yang berlambangkan parti.

Turut mengiringi Wong King Wei ialah ADUN Batu Kawah, Christina Chew dan Ketua DAP Sri Aman, leon Jimat Donald.

Kejadian yang berlaku jam 10.30 pagi itu telah menyebabkan ‘mereka’ menjadi perhatian orang ramai yang berurusan di Bangunan Sultan Iskandar. Tidak ketinggalan ada di kalangan orang ramai yang mencaci tindakan YB’s DAP itu yang disifatkan kurang ajar kerana tidak memathui peraturan dan undang-undang.

Sebelum ini, orang ramai yang berurusan di Bangunan Sultan Iskandar khususnya di jabatan-jabatan kerajaan tidak menjadi masalah kerana mereka mematuhi undang-undang.

Bagaimanapun, perkara ini atau peraturan yang ditetapkan kepada orang ramai ketika berurusan dengan tidak diikuti atau dipenuhi wakil rakyat DAP. Malah, mereka lebih bersikap aggresif dengan bertindak kasar. Jika ini berlaku, bagaimana pula agaknya apabila mereka memerintah?

Hanya disebabkan tidak mahu menukar baju dan tetap dengan keputusan mereka itu menyebabkan kumpulan itu tidak dapat memasuki pejabat SPRM.

Itulah DAP yang bukan sahaja parti kurang ajar tetapi juga samseng dengan tidak mahu mengikuti peraturan yang ditetapkan. Jika orang ramai boleh mematuhi undang-undang kenapa tidak wakil rakyat DAP? Hanya kerana wakil rakyat, apakah ini lesen kepada menghalalkan perbuatan samseng???

8 komen:

  1. DAPig mmg kurang ajar... Ada sesapa teringit sgt nak penampar muka diorang...?

    ReplyDelete
  2. Itu baru jadi ADUN belum diberi kuasa memerintah lagi dah tunjuk samseng. Jika dapat kuasa entah macam mana lagi. Beringatlah, jangan diberi undi pada samseng-samseng ini.

    ReplyDelete
  3. apa maslh nye pakai baju politik kt dlm premis kerajaan ?? bodo punye Babi Negara..!!

    ReplyDelete
  4. tak de masalah pakai baju politik dlm premis kerajaan bro...aku tahu lah, yg tunjuk samseng tu rata ratanya makan tahi babi termasukla ngko sekali...cuma perangai tu jgn jadi mcm babi hutan mabuk...paham tak???? bodohhhh punya anon 9.11pg!!!!!

    ReplyDelete
  5. Woi Tanpa Nama at: 18 Mac 2012 9:11 PG: Ko pernah mengundi tak?..Boleh masuk kawasan mengundi tak kalau pakai baju ada lambang parti politik?..Ko nie mmg penyokong DAPIG Racist lar...Mcm mana ko boleh jadi Warganegara Malaysia?...Bodoh dari Tok Nenek ko jugak!...

    ReplyDelete
  6. Dapig @ Deep Asshole Party...parti najis busuk hancing... orangnya pula haram jadah celaka sial!!! sebab tu takde budi bahasa perangai macam setan haram jadah!!!...

    ReplyDelete
  7. Jangan Marah DAP saja , BN hari tu pun pukul wartawan .
    Yg kurang ajar orang bukan DAP . DAP tu nama saja boss .
    Ada rasa bodo ka selepas tahu yang DAP itu nama saja dan mana ada dia bodo . hahahaha

    ReplyDelete
  8. Baru Setahun Jagung OKU apa dia tahu..kua..kua..

    ReplyDelete

 

Copyright © POLITIK SEMASA SARAWAK Design by O Pregador | Blogger Theme by Blogger Template de luxo | Powered by Blogger