Thursday, August 9, 2012

PENDERHAKA TIDAK MENGAKU MENDERHAKA



Ahli Jawatankuasa Kerja PAS Pusat, Mohammad Nizar yang tidak habis-habis berdepan dengan kontroversi apabila terbaru menghina Jalur Gemilang menerusi laman twitter miliknya. Kenyataannya yang bersifat menghina Jalur Gemilang telah menyebabkan rakyat Malaysia menganggap pemimpin PAS itu sebagai menderhaka kepada negara.

Nizar dlam tweetnya menulis  "Janji ditepati: malang perayaan Kemerdekaan tahun ini di buat oleh Kabinet BN, luntur semangat nak kibarkan jalur gemilang, jalur malang!"

Sebelum ini, beliau sudah terkenal sebagai penderhaka kepada Sultan Perak apabila tidak mahu mematuhi arahan Istana Negeri Perak untuk mengundur diri
daripada jawatan Menteri Besar Perak selepas PRU-12.

Mohamad Nizar dalam twitternya menggelar Jalur Gemilang sebagai Jalur Malang dalam usahanya memberikan gambaran negatif terhadap tema Hari Kebangsaan Ke-55 iaitu Janji DiTepati.

Jika marah sekalipun dengan tema tersebut yang menjadi duri dalam daging bagi Pakatan Pembangkang, janganlah dihina Jalur Gemilang. Ini menunjukkan beliau itu tidak menghormati malah menghina negara Malaysia seperti mana yang dilakukan sahabat baiknya M. Manoharan yang menghina Lee Chong Wei.

Orang sebegini tidak layak tinggal di Malaysia dan wajar dihantar ke negara lain yang sudi menerima pengkhianat kepada agama, bangsa dan negara. 

2 komen:

  1. Kami pengundi Pas N51 Pasir Panjang (Manjung) Perak pun dah naiik meluaatt dgn Mat Nizar !! jangan harap kami nak pangkah ko lagi PRU 13..pergi ! pergi! cari kawasan lain..!

    ReplyDelete
  2. manusia yang bernama nizar ni tak berapa nak siuman!!! dapat jadi MB sekelip mata banyak tanah2 di negeri Perak diberikan kat masyarakat cina DAP ..tahulah dia ni pun berdarah yang sama, sebab tu dia benci sangat kat orang melayu...bila dia mampos nanti suruh je kaum2 sedarah dia tolong uruskan kubur /keranda dan tanam di memorial park kat Nilai Negeri 9 ke, kat Nirvana memorial park Johor ke.. sesuai tu, suruh jer Kit Siang, Singh tepok, Lim Guan Eng, Tian chua bacakan Yassin.sampai 100 hari.. tak pon bakar je mayat jadi abu dan buang kat mana2 sungai di luar malaysia...pengkhianat bangsa!!!

    ReplyDelete

 

Copyright © POLITIK SEMASA SARAWAK Design by O Pregador | Blogger Theme by Blogger Template de luxo | Powered by Blogger