Wednesday, December 26, 2012

PENIAGA KARPET PAKISTAN ‘DEEPAK JAIKISHAN’ SERTAI DAP



Demi menyatakan kebenaran terhadap dakwaan Deepak Jaikishan terhadap Perdana Menteri dan isteri, pemimpin DAP dan PKR dikatakan ‘sanggup’ melangsaikan hutang peniaga karpet dari Pakistan yang berjumlah RM170 juta kepada Kuwait Finance House.

Kerelaan pemimpin DAP melangsaikan hutang Deepak itu dikatakan menimpulkan banyak persoalan yang kini sukar dijawab. Dari manakah pemimpin DAP dan PKR seperti Lim Guan Eng, Gobind Singh dan Tony Pua memperolehi wang sebanyak RM170 juta hanya untuk membayar hutang seorang peniaga karpet dari Pakistan yang bukan warganegara Malaysia? Tersangat pemurah pemimpin Pakatan Pembangkang ini.

Kenapakah pemimpin Pakatan Pembangkang ‘sanggup’ membayar hutag Deepak yang nilainya begitu banyak dan janji-janji di Selangor dan Pulau Pinang diabaikan begitu sahaja?

Bagaimanapun kesanggupan pemimpin DAP dan PKR membayar hutang Deepak itu sedagkan syarat yang dikenakan bank berkenaan sangat ketat. Ini diakui bekas pengasas Parti Keadilan Rakyat (PKR), Ng Lum Yong. Ini kerana bukan senang untuk meminjam dan bukan senang juga untuk membayar hutang dengan melibatkan nilai yang banyak.

Hasrat Deepak, warganegara Pakistan itu hendak meyertai DAP menimbulkan pertanyaan lain bahawa Deepak ini sebenarnya sudah lama mengenali pemimpin DAP dan Pakatan Pembangkang. Ini kerana, manakan jika tidak berapa kenal Deepak boleh memohon menyertai DAP? Ini pasti sudah terjalin hubungan sulit antara Deepak dan Pakatan Pembangkang.

Sebelum ini, beberapa pihak mendesak Ahli Parlimen Puchong, Gobind Singh Deo dan Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara, Tony Pua menjelaskan secara terperinci kaedah pakatan pembangkang menjelaskan segala hutang Deepak dengan Kuwait Finance House.

Selain itu, Deepak turut didesak membuat sidang akhbar sekali lagi bagi menjelaskan kaitannya dengan pelbagai isu terutama perkara-perkara yang berunsurkan 'skandal politik'.

Dalam pada itu, Lum Yong turut mendesak Lim Guan Eng mengarahkan Gobind Singh Deo dan Tony menjelaskan berhubung kontroversi membabitkan Deepak itu memandangkan kedua-dua pemimpin berkenaan sehingga kini masih berdiam diri.

6 komen:

  1. Bodoh nya bloger ni fitnah pandai tabi bodoh piang depaak u cakap og pakistan bkn rakyat msia mcmana dia jd ahli parti politik d msia nampak sgt cite ni fitnah yaya kalau tak fitnah bknnya umno ngok

    ReplyDelete
  2. Bloger bodoh bkn warga negara mana boleh jd ahli parti politik kalau umno tak fitnah bkn umno la tu

    ReplyDelete
  3. di atas adalah 2 ekor Anak babi Dapigs yang belum menyusu.
    Sudah2lah wahai anak2 babi dapigs.
    kalian terlalu indah di buai mimpi si kafir harbi Dapigs laknatulah.

    ReplyDelete
  4. blogger, sila buat pembetulan dgn kenyataan deepak masuk dap. kalau bukan warganegara mana boleh menyertai parti politik di negara ini? kesian blogger kena hentam oleh 2 malaun kt atas tu...

    ReplyDelete
  5. 7:51pg bapa babi bodoh kita komen yg betul dia otak bangap tak bleh nak beza hak warga negara dan hak bkn warga negara memang bodoh puak2 darah cap keris ni belagak pandai mmg bapa babi kpd bn tolol bahalol

    ReplyDelete
  6. kenceng kat cacai UMNO je laaa..kah kah kah

    ReplyDelete

 

Copyright © POLITIK SEMASA SARAWAK Design by O Pregador | Blogger Theme by Blogger Template de luxo | Powered by Blogger