Wednesday, March 20, 2013

ABBY ABADI DAN SKANDAL RM50,000 DI LONDON DIDEDAHKAN



Jika Abby Abadi bermaharajalela di alam twitter, nampaknya selepas ini Ostazah Mee Segera ini akan duduk ‘diam’ setelah perlakuannya kini sedang dibongkar. Ini semua kerana kedangkalannya menghina pemimpin Islam dari UMNO dan BN.

Untuk lebih mengetahui perlakuan sebenar Ostazah Mee Segera ini dengan lebih detail, ikuti beberapa pendedahan yang dilakukan oleh blogger Sanggah Tok Janggut di alamat http://sanggahtokjanggut.blogspot.com/2013/03/skandal-rm50-ribu-abby-abadi-di-london.html#more.

ABBY Abadi yang sedang digelarkan sebagai Ustazah Mee Segera ini semakin hari semakin melampau dan berbagai-bagai fatwa gila dikeluarkannya termasuklah menyokong gerakan pengganas Kiram di Lahad Datu dan juga mengangkat pengganas Kiram yang mati itu sebagai mati syahid dan kegilaan beliau semakin menjadi-jadi.

Saya tidak berminat untuk menulis tentang selebriti munafik ini tetapi sejak melihat tingkahnya di media maya semakin menjadi-jadi,tekak tiba-tiba terasa loya melihat betapa `alim dan mulianya’ bekas selebriti ini dan bekas barang terpakai tinggalan Norman Hakim ini perlu diberikan kata dua supaya beliau tahu bahawa ada orang tahu siapa beliau sebenarnya.

Bekas pelakon ini boleh dikategorikan antara wanita nakal,bermulut jahat,merelakan dirinya jadi alat untuk memecahbelahkan indsutri dunia hiburan tanahair dan janda Norman Hakim ini perlu diajar supaya tidak menjadi telunjuk lurus tetapi kelingking berkait dan kalau mahu bertaubat sekalipun taubatlah sepenuhnya dan jangan berlakon sebagai orang baik-baik sedangkan hakikatnya Abby bagaikan menyembunyikan `kejalangannya’ baik dari tutur kata serta perbuatannya.

Saya ingin memberikan peringataan kepada Abby Abadi bahawa saya tahu apa yang berlaku di London baru-baru ini dan dengan siapa Abby ke sana.Siapa VVIP yang menaja segala perbelanjaan.Abby ke London yang pada mulanya hanya berbekalkan satu beg tetapi pulangnya ke Malaysia dengan enam beg  dan beg-begnya dibawa oleh private jet balik ke Malaysia.Dan apa kerja yang Abby lakukan hingga dapat bayaran RM50,000 selama seminggu? Takkan menyanyi ataupun berceramah di London hingga dapat bayaran sedemikan besar jumlahnya.

Ini peringatan kepada Abby,Jika beliau tidak menghentikan  keceluparannya mempermainkan agama,mengadu domba serta memberikan tafsiran agama yang bukan-bukan,saya akan menelanjangi satu persatu topeng-topeng munafik yang sedang dipakai oleh Abby ketika ini.

Kita tidak mahu mendedahkan pada setiap persembahan pentas sebelum ini beliau sering sebilik dengan teman lelakinya malah sering meminta penganjur menyediakan bilik bersebelahan bila mereka ada pertunjukan pentas secara bersama tetapi kita juga ngin  tahu wang siapa sebanyak RM20,000 yang Abby minta bagi menjayakan majlis harijadi anaknya.Tidak cukup RM50,000 di London!Rumah Kedai di Taman Melawati itu pun kita tahu datang daripada siapa?Jangan berselindung di sebalik penjualan jubah sedangkan hakikat sebenar ada yang tahu puncanya.

Ini juga akan didedahkan sekiranya Abby tidak bertaubat dan meminta maaf kepada rakan-rakan yang beliau kafir serta sesatkan selama ini.Jangan tunjuk baik sangat Abby!Jangan selak kain orang lain kalau kain sendiri koyak rabak!Jangan satu jari menuding kepada orang lain sembilan jari lagi menuding ke diri sendiri..!

Kalau beliau betul sudah insaf,bertaubat dan ingin menjadi muslimah sejati yang diredai Allah dunia dan akhirat,Abby tidak akan memilih jalan sesat begini hingga segala tutur kata terutama sekali dalam Twiter dan juga berceramah,penghinaan demi penghinaan dilemparkan kepada orang yang tidak menyokong beliau.

Kita sedar artis ini semakin sesat dalam dunia yang beliau sedang ciptakan dan itu urusan beliau kalau mahu sesat sekalipun tetapi mengajak orang lain agar sesat sama sesuatu yang cukup bertentangan apatah lagi kita pun tidak tahu siapa guru agama janda yang sedang didkawa ramai sebagai tengah meroyan ini.

Abby belum putih sepenuhnya dan nilai taubat yang sedang beliau laung-laungkan ketika ini sama sahaja dengan nilai perjuangan PAS parti yang Abby dokong penuh dengan kehanyirannya yang tersendiri malah Abby juga sama dengan para pejuang PAS lain yang menggunakan agama untuk menutup kebejatan moral masing-masing.Dan pejuang PAS kononnya seperti Abby inilah yang diusung ke hulu ke hilir bagi dijadikan agen memecahbelahkan orang muda.

Jadi kepada Abby,kita pesan sekali lagi.Hentikan segala keceluparan,kebodohan serta kebiadapan ini sekiranya tidak mahu topeng yang sedang menutupi wajahnya ketika ini terbuka satu persatu.

Panasssssss!!!!

18 komen:

  1. KALAU DAH DAPAT SAMPAI PULUH2 RIBU.. TAK KAN TAK DAPAT SECELUP DUA. JANDA KALAU DAH SANGAP.. TIMUN PUN JADI.. APATAH LAGI KALAU DAPAT DUIT..

    ReplyDelete
  2. Dedahkan saja wira knyalang,aku benci jalang ni.. biar dia tahu tinggi rendah langit.jika dbiarkan dia akan merosakan bangsa dan agama!

    ReplyDelete
  3. Rakyat msia akan ajar bn d sbbkan rendahnya moral bloger upahan mereka

    ReplyDelete
  4. Jalang ni berani jolok sarang tebuan ya...tak pa bangkai pengganas tak boleh tutup dengan papan lapis atau pelepah sawit kelak berbau busuk juga. Dasar betina haus belaian lelaki!

    ReplyDelete
  5. padan muka ko abby. ko ingat langit tu rendah? dah lama orang benci ko kerana mulut bangkai ko. ko ingat ko lawar sangat? kepala besar?

    ReplyDelete
  6. tak da cantik.. muka kakak jual nasi lemak kat kampung aku lagi cantik...dia betina ke pempuan?

    ReplyDelete
  7. Dia nak masuk syurga tiket Pas Pis Pus...bukan apa.... Biar je le...

    ReplyDelete
  8. Dedah sahaja kalau ada bukti. Tak payah berdolak dalih. Dedahkan....

    ReplyDelete
  9. Dah 3 hari aku tunggu sejak artikel ni di tulis. Takde pon pendedahan. Jangan berani tulis tapi takde apa2 bukti. Jangan jadi bacul.

    ReplyDelete
  10. Kalau boleh elak dari mendedahkan aib orang eloklah tu, tapi kalau dah terpaksa demi menyelamatkan umat dedahkanlah,

    ReplyDelete
  11. bodo kau ni , guna nama anak sarawak , jd anjing Taib , dh tentu hidup kau tu miskin sampai terpaksa sebar fitnah , guna sikit hotak kau tu , taib mahmud ckp anak sarawak tak berakal kalau tak kaya , haha aku anak sarawak aku kaya , kau ada haha , baik kau teruskan hidup yg lebih bermakna

    ReplyDelete
  12. Macam kat hospital jer...tangan siap ada jarum lagi...ni london ker?

    ReplyDelete
    Replies
    1. gambar ni masa abby sakit. norman ngan memey baru kawen masa ni. biasalah, bn ngan fitnah berpisah tiada. heh

      Delete
  13. haha bloger paling tak matang, mungkin membesar dalam suasana penuh dengan kegelapan :" apa2 pon, aku doakan kau dapat hidayah.......

    ReplyDelete
  14. Agak tak matang laa. hahaha kerja memfitnah tak sudah. Macam umno memfitnah pelbagai pihak utk tutup khilaf mereka. Jangan cakap pasal pemimpin islam bn la, kalau pemimpin ISLAM bn tu sendiri pun tak pernah nak ikut hukum islam. Kita boleh nampak, daripada benda kecil seperti tutup aurat pun dorang tak boleh nak buat, inikan lagi nak lead malaysia sebagai negara yg majoritinya beragama islam. Tolong la buka mata hati tu. Buta mata takpe,tapi bila dah buta hati tu yang susah. wallahualam

    ReplyDelete
  15. Lebih baik pompuan UMNO dari betina DAP kan?

    ReplyDelete
  16. kat hospital tu...nampak ivdrip kat tepi katil dia tu

    ReplyDelete
  17. haha apa kaitan cerita dengan gambar di atas?

    ReplyDelete

 

Copyright © POLITIK SEMASA SARAWAK Design by O Pregador | Blogger Theme by Blogger Template de luxo | Powered by Blogger