Wednesday, March 13, 2013

FAREEZ: WAN AZIZAH KINI DALAM DILEMA



Catatan seorang ahli PKR yang juga Setiausaha Politik Zuraida Kamaruddin (Ketua Wanita PKR dan Ahli Parlimen Ampang) dan Pegawai Diplomasi Sulit (Antarabangsa) buat Anwar Ibrahim.

Saya tidak pernah meletak jawatan dan juga tidak pernah disuruh untuk berhenti bertugas oleh kedua-duanya. Saya juga memahami situasi, keadaan dan alasan sehingga memaksa Zuraida untuk mengeluarkan kenyataan tersebut.

Sehingga hari ini juga, saya tetap komited bersama perjuangan Keadilan dan sebagai ahli parti - adalah hak saya untuk bersuara, sejajar dengan Perlembagaan Parti yang ditetapkan.

Saya berharap Presiden, Wan Azizah tidak memecat saya kerana adalah tanggungjawab buat saya untuk bercakap benar - bahawa Wan Azizah tidak layak untuk memimpin Keadilan menjelang pilihan raya akan datang kerana beliau sendiri tidak boleh bertanding kerusi Parlimen.


Di manakah maruah parti jika pemimpin Presiden sendiri tidak boleh bertanding?

Namun, saya tetap bersedia dengan sebarang tindakan parti termasuk tindakan disiplin atau pemecatan.

Walau bagaimanapun, andai ianya tetap berlaku - demi mempertahankan hak saya, saya juga bersedia dan tidak akan teragak-agak untuk membongkar perihal sejak bila wujud perasaan cemburu dan hasad dengki Wan Azizah terhadap saya.

Pimpinan harus faham bahawa sikap cemburu melampau Wan Azizah terhadap beberapa pemimpin dan pekerja dalam parti ini lambat laun akan menghancurkan PKR.

Kelangsungan PKR dan kecemerlangan Pakatan Rakyat adalah lebih utama dan prioriti berbanding kepentingan individu dan peribadi Dr Wan Azizah.

1 komen:

  1. PKR ni kalau buat novel 1000 muka surat belum tentu cukup, mcm kameleon sama mcm Anwar jugak. Jang dok percaya bulat bulat, tgk apa jadi dengan seorang ayah tetiba je tukar spin terus masuk PKR, mcm budak budak, mak bapak zaman sekrang buta mata buta hati anak yg menanggung derita. Tak terkejut pun mmg itu pun cara PKR kerja dan berlakon. Yang kelakar tu habis cerita dalam kain keluar mcm arus deras segala kekotoran keluar, lepas tu, bertukar jadi bersih pula hahahah, memang PKR ni Parti tak boleh simpan rahsia laa.

    ReplyDelete

 

Copyright © POLITIK SEMASA SARAWAK Design by O Pregador | Blogger Theme by Blogger Template de luxo | Powered by Blogger