Thursday, March 14, 2013

GURU MULUT CELUPAR HINA PASUKAN KESELAMATAN TERIMA PADAH AKHIRNYA DITANGKAP



Bahana Facebook dan taksubnya dengan Pakatan Pembangkang telah membuatkan seorang guru sanggup ‘memaki’ polis yang berjuang demi mempertahankan negara di Lahad Datu dan Semporna, Sabah.


Tanpa berselindung dan mempamerkan wajahnya yang tampan itu seolah-olah mencabar pihak berkuasa termasuk Jabatan Pelajaran Negeri untuk menangkapnya. Dan menerusi rakan blogger MPP Online, Cikgu Lofti Nor yang bertanggungjawab itu telah ditangkap biarpun cuba untuk bersembunyi.
  

Seorang guru yang diburu oleh pihak polis kerana menghina pasukan keselamatan yang bertugas di Lahad Datu Sabah, dilaporkan telah ditangkap ketika sedang bersembunyi.

Guru berkenaan sebelum ini membuat kenyataan menghina pasukan keselamatan sebagai ‘anjing’ dan menganggap kematian mereka sebagai ‘mati katak’ dalam laman sosial Facebook miliknya.

Ketua Polis Kelantan, Datuk Jalaluddin Abdul Rahman berkata, lelaki itu, Mohd. Lotfi Nor, 37, yang berasal dari Pasir Putih.

Pihak Polis juga telah membuka kertas siasatan berhubung laporan polis yang dibuat sebelum ini mengikut Seksyen 41 Akta Hasutan 1948.

“Siasatan segera akan dijalankan kerana tindakan lelaki itu yang dipercayai mengajar di Sekolah Kebangsaan (SK) Tok Bali, Pasir Puteh di sini bukan sahaja melampau tetapi boleh meracuni fikiran orang ramai.


Ini merupakan kes kedua dalam tempoh sehari selepas pagi tadi, Naib Presiden PKR Tian Chua dihadapkan ke Mahkamah, Jalan Duta dengan tuduhan di bawah Akta Hasutan.

Selepas ini akan ramai lagi mereka yang terlibat dalam memaki anggota keselamatan khususnya mereka yang taksub kepada Pakatan Pembangkang yang selama ini mendendami Kerajaan BN. 

21 komen:

  1. hOK aLLOH!!..Guano mace aye berak kappur mu nih???..Xusoh ke German Shepad, Dalmatian, Bulldog...anjing kurap pun maroh kak mu nih!!..Merosok ke Persatue Anjing2 SeMalaysia (PAS) cawange Pasir Putih!..Dok fikir lasung maso depe mu!..Bodo mu...

    ReplyDelete
  2. nasib dia mcm cikgu normala sudirman...pas / pkr/dap bulih bagi dia jwtn yg sesuai dgn mulut longkang dia tu,insurans pun x dak

    ReplyDelete
  3. Memalukan profesion perguruan je... Hampeh....

    ReplyDelete
  4. PASDajjalAkhirzamanMarch 15, 2013 at 3:21 AM

    Anjing PAS sekor ni xlyak utk digelar guru/cikgu. Watak nya tidak layak dijadikan contoh krn beliau adalah anjing kuffar dan sesat. Polis buat salah atau penggganas yg salah? Kenapa Polis yg digelar anjing?

    Inilah hasil drpd politik ANJINg yg diamalkan PAS dan pakatan Haram. Tuhan buka aib diri mereka melalui watak2 mereka sndiri.

    Semoga penghinaan manusia anjing Parti Anjing se-Malaysia (PAS) ini mndpat balasan Allah!

    ReplyDelete
  5. Orang xtahu bersyukur memang selalu macam tu.. yang die makan gaji dengan kerajaan tu ape??? sebok dok mengata org lain anjing.. duit kerajaan ko makan jugak.. tapi xpernah menyokong kerajaan.. sepatutnya ko berdoa semoga Allah selamatkan bumi Malaysia, semua pasukan keselamatan negara selamat.. ni tak.. menghina lagi ade la.. agaknya ko mmg suka Malaysia ni hancur ke ape??? x pun ko salah seorang talibarut pengganas..

    ReplyDelete
  6. ni la contoh terbaik org PAS..mmg xsedar diri..mcm ni ke nk yakinkn rakyat nk amalkn hukum hudud la konon..islam ape mcm ni? mungkin masing2 sibuk hal dunia hingga terlupa hari akhirat..mungkin org PAS percaya dgn melaungkn islam sahaja tanpa mengamalkannya dpt masuk syurga kot? sbb tu muncul fatwa org umno kafir? org umno msk neraka? ape kejadah org2 pas ni? ingat semua org bodoh mcm korg ke? ingat org lain xg skolah ke? org2 pas mmg mcm tin kosong..bagai menegakkan benang yg basah..pui!

    ReplyDelete
  7. bukan bodo laaa... tapi telebih pndai.. maklom laaa namakan cikgu.. xsemua cikgu celik kat dunia nie.. tgk contoh dah ada..

    ReplyDelete
  8. nanti kalau anwar naek.. kita ramai2 berdoa dan buat solat taubat taw..sebab... nanti malaysia kena bom perdana menteri kita ialah anwar ibrahim akan gelak kuat2 mcm mna sekarang yang berlaku kat sabah(lahad datu)bukan nk susah hati pikir pasal keselamatan orang awan dan jugak polis kita.. atau bukan nak buat solat hajjat mintak malaysia selamat n aman.. pikir2kan lah.. walaupun xmsuk dalm tjuk nie tapi nak bgi taw..

    ReplyDelete
  9. ore macam ni buang ke laut je lah.. menyusahkan saja... buat malu ore kelate mu ni....

    ReplyDelete
  10. aku haraplah sesiapa yang dok hina agensi keselamatan, kalu sesiapa daripada mereka ni nak buat report ke apa agensi keselamatan jangan dok hiraukan orang macam ni selama ni dok hina je.. patutnya datang nak buat report ambil belasah je.. bodohnya punya cikgu....

    ReplyDelete
  11. Padan muka di.sedap sedap cakap polis tentera doggie.Dia tu apa? Malaun betul cikgu seekor ni. Tak reti-reti.Itulah kalau dok taksub ngan politik. Kalau buang dalam laut ni,kompem jerung lari sebab busuk sangat hati dia.Jerung pun tak kuasa nak makan kan...kan...

    ReplyDelete
  12. Mu ni buat malu kawe Kelante je, kita cikgu yang molek pon malu nak ghoyak cikgu pasir putih. Tak dok muka nak sipan. Mu elok resign gi kejo kat pejabat pas. Selama ni pon dok make pitih haram je mu ghoyak. Hambo kalu kementerian tak tukar mu ke Lahat Datu, baik menteri dia letak jawate....malu , anak buah cikgu perage mace tu.

    ReplyDelete
  13. Title cikgu ..otak macam lembu...banyak sangat makan budu...hati jadi batu..perangai tentu teruk dari hantu..elok pi kerja di Lahat Datu.. . Ni banyak lagi cikgu yang penghasut di sekolah. KPM suruh mengajar bagi anak murid pandai, depa main politik ekstreem di sekolah. Kita ibubapa nak anak kita pas periksa ...depa nak bagi jadi ahli pas bodo macam cikgu bodo. Labih lagi ustaz-ustazah...KPM kena pantau. Jangan tiap kali Hari Guru , bagi mecam-macam imbuhan dan ganjaran. Pengetua bestari la--cemerlang.. la. Cemerlang apa ? lahirkan anak buah macam cikgu pasir putih bahlol ni la.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hang pun satu hal....cikgu tu dah ada lesen gila...knpa KPM tak terminate dia awal2 lagi....

      Delete
  14. Itulah pakai sedap mulut je...dah tangan kena gari, baru timbul penyeselan. sori dah terlambat... kan bagus guru tu yg mengajak mesyarakat berfikiran positif. ni guru apa ni...

    ReplyDelete
  15. ini ilmu yang nik ajis bagi...

    ReplyDelete
  16. cikgu ni dah termakan daging babi...sebab tu kata orang anjing,
    biadap punya cikgu...padan muka, tak sedar yang berjuang tu bangsa
    sendiri.




    ReplyDelete
  17. cikgu ni kan dah gila..elok je gantung kat tengkuk tu lesen anjing gila...sedap mulut kata pejung kita anjing..saya cadangkan kepada kementerian pendidikan, berhentikan je cikgu ni, orang gila mana boleh mengajar.

    ReplyDelete
  18. feed him to the sharks.dont ever call him cikgu!!!he is the dog shit!!

    ReplyDelete
  19. elok cikgu anjing ini di ikat dengan tali anjing dilehernya semasa ditangkap tak perlu digari, lepas tu tarik dia dengan tali anjing yg diikat di lehernya. Ini baru sesuai dengan dia. Tengok sekali mukanya dah tak nampak macam manusia tapi dah macam anjing tak lama lagi dia mula menyalak pulak. KPM perlu halau keluar anjing ini dari sekolah sebab nanti ramai murid akan mula menyalak kerana di didik oleh anjing. Anjing ini perlu dikurung utk tempoh yang lama dan diberi makan najis, sebab kalau terlepas dia akan menyalak lagi.

    ReplyDelete
  20. Cikgu spesis ni ada banyak. Bukan sekor ni ja. Depa sekarang ni sebuk ngajor anak2 kita sambil berpolitik hasut benci kerajaan.
    Buluh hendak dilentur, bior dari rebungnye, ye dak?

    ReplyDelete

 

Copyright © POLITIK SEMASA SARAWAK Design by O Pregador | Blogger Theme by Blogger Template de luxo | Powered by Blogger